• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Психолог радить


Особливості психічного розвитку дітей дошкільного віку. Детальніше..

Дитяча істерика: чому виникає і як подолати

Батьки - телеекран - діти: екологічність взаємодії

СТАНЬТЕ СПРАВЖНІМИ БАТЬКАМИ

  • /Files/images/2013-2014_rr/мама з дочкою.jpgЯкомога частіше спілкуйтеся з дитиною. Слухаючи її, розмовляючи з нею, як з дорослим, навчите правильно вести розмову. Будьте уважними і терплячими слухачами, аби дитина довіряла вам в майбутньому.

  • Будьте послідовними. Дітям подобається передбачуваність. Режим дня дає їм відчуття порядку і безпеки. Чіткі правила дозволяють уникати конфліктів і покарань.

  • Проявляйте свою любов. Коли дитина знає, що батьки її люблять, їй не так страшно буде, якщо навіть ви розсердитеся. Частіше хваліть дитину.


  • /Files/images/2013-2014_rr/тато з сином.jpgЗаохочуйте інтереси дитини і не нав’язуйте власних.
    Дозволяйте робити те, що їй цікаво. Так ви продемонструєте свою повагу до її здібностей і дасте зрозуміти, що сприймаєте дитину такою, яка вона є.

  • Учіться знаходити правильні рішення. А для цього треба знати про можливості й здібності дитини в конкретному віці.

  • Залиште собі право на перепочинок. Щоб знову відчути себе хорошим батьком чи матір’ю, необхідно лише трохи відпочити. Просто скажіть: „Зараз я стомився (чи стомилася). Трохи відпочину, і ми знову пограємо (чи позаймаємося).” Будьте певні: дитина вас зрозуміє.

/Files/images/7047.gif

Пам’ятайте!

Дітей вчить те, що їх оточує:

  • Якщо дитину часто критикують – вона вчиться засуджувати.
  • Якщо дитині часто демонструють ворожість – вона вчиться битися.
  • Якщо дитину часто висміюють – вона вчиться бути боязкою.
  • Якщо дитину часто ганьблять – вона вчиться відчувати себе винуватою.
  • Якщо до дитини часто бувають поблажливі – вона вчиться бути терплячою.
  • Якщо дитину часто підбадьорюють – вона вчиться впевненості в собі.
  • Якщо дитину часто хвалять – вона вчиться оцінювати.
  • Якщо з дитиною зазвичай чесні – вона вчиться справедливості.
  • Якщо дитина живе з почуттям безпеки – вона вчиться вірити.
  • Якщо дитину часто схвалюють – вона вчиться до себе добре ставитися.
  • Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе потрібною – вона вчиться знаходити в цьому світі любов.


/Files/images/7047.gif

Що таке "готовність дітей до школи"?

/Files/images/7047.gif

Тест "Готовність до школи ... батьків". Детальніше...

/Files/images/7047.gif

Якщо Ваша дитина обманює/Files/images/2013-2014_rr/rebenok-vret-21jpg.jpg

- Любіть і приймайте дитину такою, якою вона є.

- Вчить дитину чесності, будьте чесними самі, дитина повинна розуміти, що ви не можете змиритися з брехнею.

- Чим краще дитина буде почувати себе у вашому оточенні, тим частіше не з’явиться бажання обманути.

- Частіше хваліть дитину, заохочуйте за хорошу поведінку.

- Якщо ви відчуваєте, що дитина вас обманює, постарайтесь відверто поговорити з нею та вияснити причину обману.

- Причинами обману можуть бути такі проблеми:

- потреба в похвалі чи любові дорослого;

- бажання приховати свою вину, уникнути кари;

- бажання виразити свою злобу до того, кого обманює.

- Якщо ви знайшли причину обману, постарайтесь допомогти дитині вирішити її проблему.

- Не карайте дитину, якщо вона сама зізнається в обмані, дає оцінку власній провині.

- Зробіть все можливе, щоб у дитини не було заниженої самооцінки.
/Files/images/7047.gif





ІГРИ НА ПОДОЛАННЯ АГРЕСІЇ У ДІТЕЙ

У дошкільний період дитина залежить від батьків та шукає уваги й схвалення з їхнього боку. Прояв агресивності є одним з механізмів привертання уваги та способом досягнення своєї мети.
Подолати агресивні прояви у дитини допоможуть ігри.

Брикання


Мета: сприяння емоційній розрядці та зняттю м'язового напруження.
Дитина лягає спиною на килим. Ноги вільно розкинуті. Повільно вона починає брикатися, торкаючись підлоги своєю ногою. Ноги чергуються та високо піднімаються. Поступово підвищується сила та швидкість брикання. На кожний удар ногою дитина каже «Ні», підвищує інтенсивність удару.

Кулачок

Мета: сприяння усвідомленню ефективних форм поведінки, зміцненню агрегації, м'язовій релаксації.
Дайте дитині в руку якусь іграшку чи цукерку та запропонуйте стиснути кулачок міцно-міцно. Нехай вона потримає кулачок стиснутим, а коли розкриє його, рука розслабиться, на долоні буде гарна іграшка.

Зруш камінь

Дитина лягає на підлогу. До неї звертаються зі словами: «Уяви собі, що біля твоєї правої ноги лежить важкий камінь. Постарайся зрушити його, а для цього підніми праву ногу, упиратися ступнею у камінь, напруж її (8-12 секунд). Поклади ногу у вихідне положення». Нога стала важкою… легкою… м'якою… Те саме робиться з лівою ногою.

Склади конструктор

Для роботи з агресивними дітьми можуть з успіхом використовуватися різні настільні ігри, які передбачають гру як на одинці, так і спільно, наприклад гра «Конструктор». Дітям пропонується разом зібрати якусь фігуру із деталей конструктора. Під час гри дорослий допомагає дітям розв'язувати конфлікти, що виникають, та запобігати їм. Після гри можна програвати конфліктні ситуації з пошуком шляхом виходу з них.

Лялька «Бобо»

Агресія в дитини накопичується поступово, а коли їй вдається виплеснути їй вдається виплеснути її, вона знову стає спокійною та врівноваженою. Отож, якщо дати дитині можливість виплеснути агресію на будь-який об'єкт, частина проблем, пов'язаних із її поведінкою, буде вирішена. Із цією метою використовую спеціально ляльку «Бобо». Ця лялька не продається в крамниці, але ви можете дуже легко зробити її самі, наприклад із подушки. Пришийте до подушки руки та ноги, виготовлені з тканини, зробіть «обличчя» - і лялька готова. Можна зробити її більш тугою. Для цього потрібно пошити чохол прямокутної форми, прикріпити до нього «ручки», «ніжки» й «обличчя», напхати в нього вати або насипати піску й зашити. Таку ляльку дитина можу спокійно бити чи буцати, виплескуючи негативні емоції та почуття. Виражаючи свою агресію безболісно, дитина стає більш спокійною в повсякденному житті.

Спина до спини

Ця гра спрямована на розвиток уміння дітей домовлятися одне з одним та показує, як важливо для цього бачити свого співрозмовника.
Діти сідають спинами одне до одного. Завдання: домовитися про щось або розповісти що-небудь один одному. Після гри діти діляться враженнями та своїми відчуттями. Дорослийможе допомогти їм шляхом запитань на зразок: «Чи було вам зручно?», «Чи не хотілося вам щось змінити?». Краще, якщо тему для розмови вигадають самі діти, але дорослий може їм у цьому допомогти.
Інший варіант цієї гри: спиною до спини сидять дорослий і дитина.

На кого я схожий?

Діти сідають у коло. Посередині кола стає одна дитина, а решта відповідають на такі запитання дорослого: «На яку тварину вона схожа?», «На якого птаха схожа?», «На яке дерево?», «На яку квітку?».
Свої варіанти може пропонувати й сама дитина, й інші діти по колу.
Ця гра спрямована на те, щоб допомогти дитині краще усвідомити себе та риси свого характеру. Для кращого розуміння можна попросити дітей відповісти на таке запитання: «Чому дитина схожа на ту чи іншу тварину, птаха, дерева тощо?».

Малюнок «Мої друзі»

Дитині пропонують намалювати друзів. Можна намалювати їх як людей, а можна у вигляді тварин, птахів, квітів, дерев тощо. Після малювання можна обговорити малюнок з дитиною, запитавши їх, хто намальований, чому саме цих дітей намальовано.
Малюнок може дати також інформацію про стосунки дитини з іншими дітьми. Подивіться, хто намальований найближче до дитини, які розміри фігур. Цікавими можуть бути асоціації, пов'язані в дитини з її друзями. Наприклад, якщо хтось із дітей намальований у вигляді ялинки, це може означати, що стосунки із цією дитиною напружені, можливо, вона відчуває страх від спілкування із цією дитиною, тому ця дитина «колеться».

Використана література: Агресивна дитина: як їй допомогти / Упоряд. О. А. Атемасова. – Х.: Вид-во «Ранок», 2010. – 176 с.


/Files/images/7047.gif

Кiлькiсть переглядiв: 116

Коментарi