Тест "Чи готова дитина до навчання у школі?"

Визначити, чи готова дитина до навчання у школі, й настільки успішною буде, отримавши статус школяра, допоможе тест "Чи готова дитина до навчання у школі?" Поспостегайте за дитиною в повсякденному житті та оберіть потрібний варіант відповіді на кожне із запитань. Тест не лише покаже готовність дитини до навчання, а й допоможе виявити проблеми в розвитку, якщо вони є./Files/images/2019-2020_nr/gotumosya_do_shkoli/до тесту.jpg

Чи здатна дитина займатися чим-небудь тривалий час без перерви?

· незважаючи на тривалу роботу, майже не втомлюється, готова виконувати завдання і далі — 5 балів;

· може працювати достатньо довго, не скаржачись — 4 бали;

· про високу працездатність говорити складно — 3 бали;

· спочатку працює уважно, але швидко втомлюється — 2 бали;

· щохвилини перериває заняття, допускає велику кількість помилок — 1 бал.

Чи виявляє стійкість до невдач?

· у разі невдач концентрується, працює старанніше, без нервозності — 5 балів;

· засмучується, але ненадовго, готова до подальшої роботи — 4 бали;

· про стійкість до невдач говорити складно — 3 бали;

· важко переживає невдачі, не може мобілізуватися без сторонньої допомоги — 2 бали;

· деморалізується після невдач, плаче, відмовляється працювати — 1 бал.

Чи здатна працювати в несприятливих умовах?

· за будь-яких умов працює успішно, не реагує на шум — 5 балів;

· прагне налаштуватися на діяльність, застосовує спеціальні прийоми зосередження (промовляє завдання вголос, затикає пальцями вуха тощо) — 4 бали;

· зазнає труднощів, коли потрібно працювати в гурті; просить не розмовляти, не заважати — 3 бали;

· знижує свою продуктивність у несприятливих умовах, втомлюється, нервує, відволікається, відмовляється працювати — 2 бали;

· за наявності стороннього шуму взагалі не може виконувати завдання у групі однолітків; потребує допомоги дорослого — 1 бал.

Чи відмовляється від дій, коли стикається з перешкодами?

· продовжує роботу, не втрачає віри в успіх — 5 балів;

· відволікається від дії, проте після нагадування або додаткової стимуляції продовжує роботу — 4 бали;

· може припинити чи вповільнити роботу, швидше стомитися — 3 бали;

· сприймає будь-яку перешкоду як привід, аби відмовитися від подальших дій — 2 бали;

· не лише припиняє будь-які спроби, а й втрачає віру у власні сили — 1 бал.

Чи охоче виконує дії, які потребують значних зусиль?

· любить роботу, яка її повністю захоплює і потребує витривалості та терпіння — 5 балів;

· здатна неодноразово виконувати одноманітні завдання, хоч і без задоволення — 4 бали;

· неохоче, без зацікавленості виконує дії, що потребують додаткових зусиль — 3 бали;

· здатна до дій, які потребують зусиль, лише під контролем дорослого — 2 бали;

· відмовляється від тривалих, утомливих дій у будь-який спосіб — 1 бал.

Підрахуйте бали:

· Якщо ваша дитина набрала від 20 до 25 балів, то можна говорити про виражену готовність до навчання.

· Якщо ваша дитина набрала від 14 до 19 балів, то окремі особливості її вищої нервової діяльності, властивості темпераменту можуть ускладнити адаптацію до умов шкільного життя. Можливо, проблеми в рівні тривожності чи імпульсивності. Але цілеспрямований пошук причин такого стану дитини, індивідуальний наполегливий підхід до неї можуть виправити ситуацію.

· Якщо ваша дитина набрала всього від 9 до 13 балів, це означає, що на її підготовку до школи знадобиться не менше року. Бажано готувати таку дитину за індивідуальною програмою з урахуванням чинників, що спричинили незадовільний стан готовності дитини до навчання. Також будуть корисними заходи, спрямовані на зміцнення нервової системи: санаторний режим, загартування тощо.

· Якщо ваша дитина набрала менше 9 балів, перевірте свої розрахунки або зверніться до інших дорослих, які добре знають вашу дитину, і попросіть провести оцінювання. Проаналізуйте, чи створили ви сприятливі умови для роботи дитини.

Кiлькiсть переглядiв: 211

Коментарi