· незважаючи на тривалу роботу, майже не втомлюється, готова виконувати завдання і далі — 5 балів;
· може працювати достатньо довго, не скаржачись — 4 бали;
· про високу працездатність говорити складно — 3 бали;
· спочатку працює уважно, але швидко втомлюється — 2 бали;
· щохвилини перериває заняття, допускає велику кількість помилок — 1 бал.
· у разі невдач концентрується, працює старанніше, без нервозності — 5 балів;
· засмучується, але ненадовго, готова до подальшої роботи — 4 бали;
· про стійкість до невдач говорити складно — 3 бали;
· важко переживає невдачі, не може мобілізуватися без сторонньої допомоги — 2 бали;
· деморалізується після невдач, плаче, відмовляється працювати — 1 бал.
· за будь-яких умов працює успішно, не реагує на шум — 5 балів;
· прагне налаштуватися на діяльність, застосовує спеціальні прийоми зосередження (промовляє завдання вголос, затикає пальцями вуха тощо) — 4 бали;
· зазнає труднощів, коли потрібно працювати в гурті; просить не розмовляти, не заважати — 3 бали;
· знижує свою продуктивність у несприятливих умовах, втомлюється, нервує, відволікається, відмовляється працювати — 2 бали;
· за наявності стороннього шуму взагалі не може виконувати завдання у групі однолітків; потребує допомоги дорослого — 1 бал.
· продовжує роботу, не втрачає віри в успіх — 5 балів;
· відволікається від дії, проте після нагадування або додаткової стимуляції продовжує роботу — 4 бали;
· може припинити чи вповільнити роботу, швидше стомитися — 3 бали;
· сприймає будь-яку перешкоду як привід, аби відмовитися від подальших дій — 2 бали;
· не лише припиняє будь-які спроби, а й втрачає віру у власні сили — 1 бал.
· любить роботу, яка її повністю захоплює і потребує витривалості та терпіння — 5 балів;
· здатна неодноразово виконувати одноманітні завдання, хоч і без задоволення — 4 бали;
· неохоче, без зацікавленості виконує дії, що потребують додаткових зусиль — 3 бали;
· здатна до дій, які потребують зусиль, лише під контролем дорослого — 2 бали;
· відмовляється від тривалих, утомливих дій у будь-який спосіб — 1 бал.
· Якщо ваша дитина набрала від 20 до 25 балів, то можна говорити про виражену готовність до навчання.
· Якщо ваша дитина набрала від 14 до 19 балів, то окремі особливості її вищої нервової діяльності, властивості темпераменту можуть ускладнити адаптацію до умов шкільного життя. Можливо, проблеми в рівні тривожності чи імпульсивності. Але цілеспрямований пошук причин такого стану дитини, індивідуальний наполегливий підхід до неї можуть виправити ситуацію.
· Якщо ваша дитина набрала всього від 9 до 13 балів, це означає, що на її підготовку до школи знадобиться не менше року. Бажано готувати таку дитину за індивідуальною програмою з урахуванням чинників, що спричинили незадовільний стан готовності дитини до навчання. Також будуть корисними заходи, спрямовані на зміцнення нервової системи: санаторний режим, загартування тощо.
· Якщо ваша дитина набрала менше 9 балів, перевірте свої розрахунки або зверніться до інших дорослих, які добре знають вашу дитину, і попросіть провести оцінювання. Проаналізуйте, чи створили ви сприятливі умови для роботи дитини.