Що таке "нейробіка" і навіщо вона дошкільнятам? /Files/images/2019-2020_nr/gotumosya_do_shkoli/міжпівкульні звязки.jpg

Дитячий мозок необхідно постійно «дивувати», змушувати його працювати по-різному — тренувати нейрони. Тоді мозок буде розвиватися. Якщо виконувати однотипні шаблонні вправи, то зв’язок нейронів послаблюється. Це призводить до зниження розумових здібностей, погіршення пам’яті, зменшення концентрації уваги.
Лоуренс Катц, нейробіолог
У першокласників нерідко бувають труднощі із засвоєнням нового матеріалу, їм важко призвичаїтися до темпу уроку, який задає вчитель. В чому ж причина?
Мозок потребує узгодженої роботи двох півкуль. Якщо їх робота не збалансована, у дітей виникають проблеми з моторними навичками та здатністю обробляти інформацію.
Діти, у яких менше розвинена ліва півкуля мозку, мають труднощі з письмом, смисловим сприйняттям мови й мовленнєві порушення. Якщо менше розвинена права, це виявляється у незграбному вигляді, неправильній поставі, слабких навичках моторики.
Важливо розвивати обидві півкулі мозку дитини. Якщо діти творчо осмислюють якусь проблему, недостатньо лише задіяти обидві півкулі, необхідна їх синхронізація. Нейропсихологи та нейробіологи доводять, що домінування однієї з півкуль мозку не дуже добре для розвитку дитини. Вони активно виступають за гармонізацію правої та лівої півкуль. Як саме? За допомогою нейробіки (нейрогімнастики).
Що ж таке "нейробіка"? Нейробіка – це розумова гімнастика. Назва утворена зі слів «нейрон» і «аеробіка». Гімнастику запропонував американський нейробіолог Лоуренс Катц (Laurence Katz). Вона полягає в тому, щоб робити звичайні справи оригінальним способом, «дивувати» мозок, створювати нові асоціації. це прості рухи для забезпечення цілісної роботи мозку. Ці вправи покращують розумову діяльність, допомагають полегшити навчання, розвинути мовленнєві функції, засвоєння різноманітних навичок, підвищують розумову працездатність, стійкість уваги, а також сприяють цілісному розвитку мозку, синхронізації роботи півкуль

Як із шестирічками проводити «хвилинки нейробіки»

(поради педагогам)

· Проводьте вправи під час організованих форм діяльності, але якщо діти матимуть інтенсивне розумове навантаження, то «хвилинки нейробіки» ліпше виконуйте перед заняттям.

· Стежте за часом. Тривалість проведення вправ залежить від рівня готовності дітей — 2—5 вправ щоранку за 2—5 хв, по 1 хв на кожну вправу. Загальна тривалість «хвилинок нейробіки» на день — до 25—30 хв.

· Наголошуйте дітям на тому, що спочатку кожну нову вправу слід виконувати повільно, аби швидко не втомитися.

· Стежте, щоб діти якнайточніше виконували рухи та прийоми.

· Проводьте деякі вправи у формі змагань.

· Поступово ускладнюйте вправи:
– прискорюйте темп виконання;
– виконуйте із заплющеними очима;
– долучайте рухи очей до рухів рук;
– долучайте дихальні вправи;
– застосовуйте метод візуалізації;
– виконуйте вправу під музику чи віршований супровід, у русі.

· Залучайте дітей виконувати вправи лише під час «стандартного» навчання. Недоцільно переривати ними творчу діяльність.

Запалюємо зірки

Витягніть руки прямо перед собою долонями вниз. Одну долоню стисніть у кулак, пальці другої — розчепірте. Ритмічно змінюйте позиції рук і примовляйте: «Зірочка запалала і згасла».

Кільця з пальчиків
/Files/images/2019-2020_nr/gotumosya_do_shkoli/кільця.png

Почергово з’єднуйте пальці рук у кільце з великим пальцем: великий із вказівним, великий із середнім тощо. Відтак якомога швидше перебирайте пальцями. Виконуйте вправу від вказівного до мізинця і навпаки.

Через деякий час ускладнюйте вправу. На лівій руці з’єднайте вказівний і великий пальці, а на правій — великий і мізинець. У такт рахунку або під музику виконуйте лівою й правою рукою одночасні різноспрямовані рухи. На лівій руці з’єднуйте почергово великий палець із середнім, безіменним і мізинцем, а на правій відповідно — з безіменним, середнім і вказівним.

/Files/images/2019-2020_nr/gotumosya_do_shkoli/ребро-долоня.png

Кулак — ребро — долоня

Послідовно змінюйте позиції рук на площині столу:

· долоня, стиснена в кулак;

· долоня ребром;

· розпрямлена долоня.

Через деякий час ускладнюйте вправу й виконуйте рухи в іншому порядку.


/Files/images/2019-2020_nr/gotumosya_do_shkoli/лезгинка.png
Лезгинка

Ліву руку стисніть у кулак, великий палець відставте в сторону, кулак розверніть пальцями до себе. Прямою долонею правої руки в горизонтальному положенні торкніться мізинця лівої. Відтак одночасно змінюйте положення правої та лівої рук з прискоренням.

Змійка
/Files/images/2019-2020_nr/gotumosya_do_shkoli/змійка сайт.png

Схрестіть руки долонями одна до одної, зчепіть пальці «в замок», виверніть руки до себе. Рухайте тільки тим пальцем тієї руки, які назвав вихователь. Пальцем слід рухати точно й чітко. Торкатися його пальцями іншої руки не можна. Послідовно «залучайте» всі пальці обох рук.

Велосипед

Виконуйте вправу в парах. Станьте одне навпроти одного, торкніться долонями долонь партнера. Здійснюйте разом рухи, що нагадують рухи ніг під час їзди на велосипеді.

/Files/images/2019-2020_nr/gotumosya_do_shkoli/вухо-ніс.png


Вухо-ніс

Лівою рукою торкніться кінчика носа, а правою — за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо й ніс, плесніть у долоні й виконайте навпаки.

/Files/images/2019-2020_nr/gotumosya_do_shkoli/поплескали-погладили 1.png


Погладили — поплескали

Виконуємо вправу в парах. Одну долоню покладіть на плече партнера, другу — йому на голову. Одночасно погладьте партнера по голові й поплескайте його по плечу. Спочатку потренуйтеся на собі: одночасно однією рукою гладьте себе по голові, а другою — плескайте по животу.

Кiлькiсть переглядiв: 2318

Коментарi